Recreatiepark Marveld - Groenlo

Gepubliceerd op 25 maart 2021 om 13:22

Net als iedereen waren wij ook even helemaal 'corona-moe'.

Waar we in 2019 echt (asociaal) vaak het vliegtuig instapt : in totaal heb ik 16 vluchten gehad en 6 landen bezocht  gingen we het volgende jaar naar 0 vluchten.

Tripjes in 2020

In 2020 konden we in februari nog naar Oostenrijk om een weekje op de latten te staan maar daarna was het klaar, finito, done... met het reizen. Edinburg (ons zussenweekend) ging voor de 3e keer niet door en dus besloten we ook maar geen nieuwe trip te boeken tot er meer rust is rondom de corona en je begrijpt deze trip is tot op heden niet opnieuw geboekt. Door de zwangerschap kon vliegen ook niet meer, niet dat ik dat met de huidige pandemie had gewild. Wel hebben we een lekker weekendje Texel gehad en een mini zussentrip naar Haarlem.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen in 2021

Begin februari 2021 was ik dan ook wel toe aan een nieuw avontuurtje, dat vliegtuig laten we dan maar even achter wegen maar in Nederland is er toch ook voldoende te doen? Met die gedachte ging ik op zoek ..

Onze eisen:

• Een ruim vakantie huisje voor minimaal 6 volwassenen en 2 baby's.
  • Een eigen zwembad of iets in die richting (in het huisje) zodat mijn vader (oud badmeester) kan zwemmen met de kleintjes en we geen rekening hoeven te houden met het wel of niet open zijn van een centraal/openbaar zwembad
  • Niet te prijzig
  • Niet te ver rijden (zusje en haar gezin wonen in Venlo en zij wilde ook gezellig mee)
  • Restaurants in de buurt (die bezorgen)

Na een oproepjes op Insta (altijd handig) voor tips kwam ik terecht bij Recreatiepark Marveld in Groenlo, serieus nog nooit van gehoord. Ik heb niet zo veel met vakantieparken zoals Centerparcs etc. maar ik begon langzaam 'om' te raken omdat het met hele kleintjes toch wel verrekte makkelijk is en je sowieso zelf de slingers moet ophangen om er iets van te maken.

En wat bleek dit park heeft nieuwe huisjes met daarin een whirlpool, sauna en stoomcabine met regendouche. Verder is het een ruim huisje met binnen en buiten een kachel en hebben ze 5 (interne) restaurants (Lees: ook gewoon een cafetaria en pannenkoekenrestaurant hoor) die eten bezorgen in het huisje. De huisjes heten: 'Vijvervilla LVV8'. Het gaat dan ook zoals de naam doet verwachten om een 8 persoonshuisje (voor een link zie button onder dit artikel).

Dan verwacht je gezien de huidige maatregelen dat je hier een godsvermogen voor moet neerleggen maar niks bleek minder waar en gedeeld door 3 (lees: 3 gezinnen) kwamen we op een mooi bedragje voor zo'n luxe huis!

Wij waren dan ook snel om een besloten te boeken. Met 3 auto's vol ingepakt (lees: met een wagen met reiswieg ben je al de halve auto kwijt)  vertrokken we zogezegd naar het huisje in Groenlo. Buiten een dozijn aan kinderspullen en een mini tasje voor onszelf hadden we overigens ook eten mee voor ongeveer 3 weekenden maar goed.. beter verwend van verwaarloosd zeg ik maar zo.

Het huisje bleek niet alleen precies zo als beschreven ook het park zag er mega leukt uit. We werden verwelkomd met vrolijke kindermuziek, op de display bij de slagboom verscheen 'welkom Familie van Ewijk' en we voelde ons al direct op ons gemakt. We kregen 3 pasjes mee, wat ook betekend 3 parkeerplaatsen en reden naar 'de' vijver. Onderweg kwamen we er achter dat op dit park echt heel veel verschillende huisjes staan zo zagen we huisjes met een dak tot aan de grond en een soort hooischuur, ook waren ze druk aan het verbouwen aan het zwembad en werd er een nieuw buitenzwembad aangelegd. We dachten allemaal direct hier willen we misschien nog wel eens terug.

In het huisje aangekomen bleek de wellnessroom fantastisch, maar eigenlijk alles was vrij nieuw en oogde fris. De kamerverdeling was snel rond en de campingbedjes kregen een plekje. Ondanks de regen hebben we hier een super lekker weekend gehad.

Met de kachel aan werden er spelletjes gespeeld, de eettafel werd meerdere keren rijkelijk gevuld met lekker dingen, we bezochten Winterswijk (een leuk klein centrum met een super leuk woonwinkeltje : 'DA'S GENIETEN'  waar we ondanks de corona naar binnen mochten zonder afspraak omdat er eten verkocht wordt. Ik scoorde hier enkele leuke hebbedingetjes voor op de borrelplak, een grijper om bv tomaat mooi in plakjes te snijden en een leuke suikerpot voor bij mijn collectie.

We aten een visje op de markt in Winterwijk maar liepen ook naar een koffie-to-go in Groenlo tussen de buien door. Wilde we opwarmen dan gooide we de whirlpool vol en eindigde we in de sauna.

De mini's vonden vooral het zwemmen fantastisch en zeg nou eerlijk als die genieten dan geniet jij ook!

Kortom een dikke pluim voor dit huisje en vakantiepark en een echte aanrader. De volgende keer zou een graad of 25 wel leuk zijn maar terugkomen doen we hier zeker!