Brugge 2021

Gepubliceerd op 16 januari 2022 om 14:59

Als reisgek was het, het de afgelopen 1,5 jaar wel echt afkicken. 1. vanwege de corona maar 2. vanwege het moederschap wat je toch wat meer beperkt als het om reizen gaat. Ik zie mezelf nu niet gaat met een backpack & mini. Ik heb altijd geroepen dat doe ik gewoon maar nu het daadwerkelijk zo is, wachten we er toch nog maar even mee. We zoeken het sowieso niet om momenteel buiten Europa op reis te gaan.

Zo kwam het dat ik op zoek ging naar iets wat dichter in de buurt, eerder boekte ik al een nachtje Amsterdam in combinatie met Artis in juni maar ik wilde die week nog iets 'meer'. Zo ging ik op zoek naar een stedentrip die te doen was met de auto.

Brugge

Brugge hadden we in mei 2020 al op de planning staan (een cadeautje van Jeroen voor de kerst) maar ook deze kon de prullenbak in vanwege corona. Maar .. waarom zou het nu niet kunnen? Officieel gezien mochten we nog niet naar België zonder test en moeten we binnen 48 uur weer weg zijn. Die 48 uur zou wel lukken met 2 nachtjes maar die test daar had ik echt geen zin in. Dus namen we de gok en zouden we het erop wagen.

Het boterhuis

Ik ging via booking.com op zoek naar een leuk onderkomen, een vliegticket hoefde er niet gezocht te worden aangezien we lekker met de auto zouden gaan. Via Instagram kreeg ik de tip om eens te kijken bij het boterhuis. Zo gezegd zo gedaan! Een mooi historisch hotel met een mooie karakteristieke uitstraling, een woning/gebouw met een geschiedenis in het centrum van Brugge. Verder zocht ik een ruime hotelkamer (voor 3 personen) zodat we Jeppe een rustig plekje konden aanbieden, het hotel zou een bedje voor hem klaarzetten.

Kortom? Een mooie locatie, ruime kamer, ontbijt en centraal gelegen, het Boterhuis heeft het allemaal.

De eetzaal (waar je kon ontbijten)

De prachtige badkamer van onze hotelkamer

Een mooier hotel kon ik niet vinden en zo werd het : het Boterhuis voor twee nachtjes. We besloten gezien de 48 uur niet te vroeg weg te rijden en zijn dus eind van de ochtend aangereden. Ik vond het eerlijk best een beetje spannend. Jeppe die voor het eerst zo lang in de auto zou zitten en alle corona maatregels. Wel was echt net enkele dagen voor ons tripje de verplichte mondkapjes op straat komen te vervallen in België dus dat scheelde alweer. Onderweg hebben we gelukkig geen enkele controle of andere problemen gehad. We zagen ook meerdere Nederlandse auto's zowel in onze richting als richting Nederland rijden.

Aangekomen in Brugge zochten we de door ons gekozen parkeergarage op, pakte de auto uit en liepen naar de receptie. Daar belde we aan, de eigenaressen waren even boodschappen doen en kwamen er al snel aan. Een moeder en een dochter runnen dit hotel en waren blij met wat nieuwe gasten kwamen, door de corona ontvingen ze meer afmeldingen dan reserveringen. Op dat moment kwamen er er achter dat pas enkele dagen eerder de mondkapjes plicht op staat was komen te vervallen in België (oeps, niet goed ingelezen maar gelukkig voor ons).

De kamer was al klaar

De dames gaven aan dat de kamer al klaar was dus we mochten er al in, helaas kon de kinderwagen niet mee omdat er alleen rond trap was, deze mochten we bij de receptie laten staan. We werken naar onze kamer gebracht helemaal achterin het hotel door de ruimte waar het ontbijt geserveerd werd kwamen we aan. Via een mooie ronde trap kwamen we in het boven gedeelte. De deur ging open en een ruime kamer werd zichtbaar met daarin één eenpersoonsbed en één tweepersoonsbed. Verder een zitje met tafeltje en 2 stoelen met een tv en 2 grote kasten. De badkamer had een super mooi bad (heel ouderwets met van die mooie pootjes eronder) en was ook enorm groot, het leuk wel een tweede kamer opzich. We hadden hier als we wilde zelfs het babybedje in kunnen zetten.  Via twee grote ramen in de 'slaapkamer' keken we op de binnenplaats van het hotel waar we ook konden lunchen! Jeppe was na de lange autorit wel toe aan een beetje klimmen en klauteren en ging op onderzoek uit in de kamer en door het bed.

Een rondje door de stad en eten

We besloten een rondje door de stad te lopen en op het terras een heerlijk biertje te pakken. We merkte al snel dat het overal nog enorm rustig was, we konden ook overal gaan zitten waar we wilde. De corona crisis werd ook wel duidelijk toen de rekening kwam, een cola van meer dan 6 euro was niks. Ach.. we waren al een tijd niet weggeweest wat kon ons het schelen. 's middags besloten we lekker op de hotelkamer te keuvelen zodat Jeppe wat bij kon slapen. 's avonds aten we bij een mega lekkere tent in de straat van ons hotel. Ik had op internet gelezen dat je in Brugge echt spareribs moest eten. Nou ben ik zelf niet helemaal van de spareribs maar Jeroen wilde het wel proberen. Mozart, More Than Just Ribs heet de tent en is een dikke dikke dikke aanrader! Ik bestelde een spies met kip, een gevulde aardappel en uiteraard een rosé biertje van de tap! Jeroen ging voor de spareribs met gepofte aardappel. Deze gepofte aardappel was uiteindelijk het aller aller aller lekkerste. Je kreeg er een soort zelfgemaakte boter bij die je erin kon doen (er zat ook al een beetje in). Dit smaakte gewoon letterlijk naar Azië! Toen ik aan de serveerder vroeg wat het was begon hij te lachen, er schijnen zelfs hele blogs over geschreven te zijn maar het is een recept van de kok! 7 soorten kruiden is het enige wat hij wilde vertellen! Dus ben je een keer in de buurt, dan is dit echt een aanrader. Sluit ook af met een crème brulee, een grotere heb ik niet eerder gegeven.

Die avond speelde Nederland en keken we in oranje kloffie in de hotelkamer de wedstrijd terwijl Jeppe al naar dromenland was.

Dag 2.

De volgende dag zijn we eerst lekker ontbeten, Jeppe sliep toen weer maar omdat we direct onder ons raam konden eten op het binnenplaatsje kon hij lekker doorslapen en wij genieten van ons ontbijtje. Nadat we rustig opgestart waren,  zijn we een rondje door de stad gaan maken, heerlijk met deze rust. We konden rustig rondkijken en foto's maken. We hebben zitten lunchen met ene biertje en zijn de winkelstraat uitgebreid doorgegaan. Eigenlijk wilde we nog eind van de middag nog een boottochtje maken, maar Jeppe was een beetje jengelig dus we besloten terug te gaan naar het hotel. Dit was een goede keuze want er kwam een plensbui naar beneden van jewelste, we hebben even rustig op de hotelkamer gezeten. 's avonds hebben we opnieuw lekker gegeten. Dit maal bij een soort pizza tent met verschillende buitenlandse invloeden. Zo had je allerlei bier uit andere landen, maar ook de pizza's waren gebaseerd op andere landen. Zo had ik een pizza (Indiaans) een soort curry achtige smaak met kip en mango, nog nooit eerder heb ik die smaak op. Een leuke tent waar we lekker hebben gegeten maar dit kon niet tippen aan de geweldige maaltijd de dag ervoor. Hierna zijn we lekker gaan borrelen (had van alles meegenomen voor een lekkere borrelplak) met een filmpje erbij!

Dag 3.

Hebben we opnieuw lekker ontbeten dit keer met de kleine die de eetzaal op zijn kop zetten en iedereen even goed wakker gemaakt heeft. Na het ontbijt besloten we naar huis te rijden, dit omdat er vanwege de corona nog veel dicht was of op afspraak moest. Omdat wij meer van de spontane dingen zijn hebben wij het gehouden bij wandelingen door de stad om alle highlights te zien. Wellicht een andere keer dat we wel het chocolademuseum of het museum van de patattekes gaan bezoeken maar voor nu waren we al blij zat dat we weer een keer in  het 'buitenland' waren! We bedankt onze gastvrouwen in het hotel en gingen weer op huis aan.

Brugge is dus zeker een aanrader met een kleintje, goed te doen!