Camper huren, even binnen gluren!

Gepubliceerd op 11 juni 2024 om 10:00

Wat gaan we dit jaar nu weer doen met de vakantie? Vorige jaar waren we met het vliegtuig op pad naar Kreta, een vakantie waarin Fien ontzettend ziek was en dagen extreem hoge koorts had waardoor we aan ons huisje gekluisterd zaten en we niet veel verder kwamen dan het zwembad en de boulevard. De meeste avonden aten we in het hotel/appartementencomplex en buiten een dagje met de auto (die we huurde) zagen we niet enorm veel van het eiland. Ik besloot toen al direct, volgend jaar wil ik echt meer avontuur, maar wat dan?

Ik kreeg allerlei wilde ideeën en vuurde deze achter elkaar af op Jeroen, die door de bomen het bos niet meer zag en sowieso niet eerder dan een paar maanden van te voren over een vakantie wil nadenken (dit is al een dingetje tussen ons want het liefste boek ik direct alweer een nieuwe tijdens degene die bezig is).  En toen ineens dacht ik, ik weet het.. ik wil al jaren naar de Normandische kust en hoe leuk om me die kleintjes op avontuur te gaan in een camper! Daarnaast is er nog een bos in Boom (Belgie) waar ik heel graag heen wil en staat Lille/Rijsel al een tijd op mijn lijstje om te bezoeken.. ik besloot eens op zoek te gaan naar welke mogelijkheden er zijn voor het huren van een camper.

Go Boony

In deze zoektocht stuitte ik op een site Go Boony, waar je campers kunt huren. Ik werd direct helemaal wild, wat leuk en je hebt zoveel verschillende. Jeroen moet altijd wennen aan een idee en ik heb al bijna geboekt.. en dit keer wilde ik ook nog eens buiten het seizoen (bouwvak) dus moest Jeroen dit speciaal aanvragen.. het duurde me allemaal te lang en als een boefje dat ik ben nam ik een optie op een camper van mensen in Kesteren (20 minuten rijden van ons) voor 2,5 week! Jeroen kon gelukkig regelen dat hij vrij kreeg in september en zo werd de boeking definitief! Wij gaan dit jaar in september 2,5 op vakantie in de camper door België en Frankrijk! We hebben een camper gehuurd voor 6 personen, achterin een stapelbedden, een mogelijkheid om de zit plek om te bouwen naar een bed en een vaste koof boven het rijgedeelte waar je met zijn 2e kunt slapen! Verder een keukentje, badkamertje (douche en WC)  en achterin een garage (zo noemen ze de laadruimte). Verder kunnen we twee fietsen meenemen (fietsendrager achterop).

Elektrisch fietsen

We hadden al een tijdje op ons lijstje staan om met het fietsplan van ons werk beide een elektrische fiets aan te schaffen. Nu we besloten om met de camper weg te gaan werd dit wel een grotere prioriteit. En dus hebben we recent beide (als een echte ANWB stel) een elektrische fiets aangeschaft. Deze nemen we straks mee zodat we als we op een plek staan niet de hele camper mee hoeven te nemen als we ergens op af willen!

Even spieken

Om een beetje gevoel te krijgen met de ruimtes en de camper vroegen we de eigenaren of we alvast een keertje mochten komen kijken. Aangezien Kesteren echt niet zo ver weg is, leek dit ons een goed idee om een indruk te krijgen! Op een zondag vertrokken we dan ook naar Kesteren om even te gaan spieken, super leuke mensen en een mooi onderhouden camper. De ruimte viel me echt enorm mee, ik had het kleiner verwacht. Wel werd me duidelijk dat ik echt niet zoveel spullen mee kan nemen, één voor het gewicht maar ook de ruimtes zijn beperkt. Een uitdaging maar dat komt echt wel goed, ik ben alleen geneigd met die kleintjes om snel teveel mee te willen nemen maar dat gaat alleen maar in de weg liggen. Dus ik ben alvast begonnen met een lijstje met zaken die ik echt sowieso wil meenemen en dingen die een optie zijn.

Wat me verder enorm mee wil wat de ruimte in de koof, ik was heel bang dat ik me hier nogal claustrofobisch zou gaan voelen maar het zag er voor mijn gevoel best wel ruim uit. Nou ben ik blij dat we wel de optie hebben om de eethoek om te bouwen maar ik verwacht dat we in de koof ook gewoon prima gaan slapen!

Daarnaast hebben we nu ook een gevoel bij wat er al in zit, denk aan een koffiezetapparaat, bestek, borden, pannen, ik zal er echt nog wel wat aan toevoegen maar er zit al wel wat in, wat ik dus niet dubbel hoef mee te nemen.

Het enige wat mee tegenviel was de garage achterin, die was wat kleiner dan ik me had voorgesteld maar op zich geen probleem. We gaan geen dubbele kinderwagen meenemen en moeten dus echt wat secuurder nadenken over wat er wel en niet mee kan!

Wat kost nou zo iets?

Er zit enorm veel verschil in de prijzen van een camper. Wij wilde graag een camper huren van iemand die in de buurt woont en een 6 personeelscamper. Op Go Boony heb je een breed aanbod!

Wij huurde een 6 persoonscamper onder de volgende voorwaarden:

• Aantal dagen: 16 dagen in september 2024
  • Totaal vrije kilometers: 3.450 km
  • Kosten per extra km: €0,20
  • Eigen risico bij schade: € 1.000,-
  • Schoonmaakkosten €67,-
  • Huursom: ongeveer €100,- euro per dag (hierin zitten dan ook de boekingskosten en een langboekkorting, hierin zit ook de verzekering, internationaal verwerkt).
  • We betalen apart de €1.000,- euro borg, je kan dit afkopen maar wij hebben er voor gekozen dit te betalen en later bij geen schade terug te krijgen.

Indeling?

• Lengte en hoogte camper 630 cm x 310 cm
  • Hieronder zie je een afbeelding van hoe de verschillende slaapplekken ingedeeld zijn.

Wij hebben er zin in!

Kortom na ons bezoekje ben in eigenlijk nog enthousiaster dan ik al was! Ik heb er echt veel zin in! heel eerlijk lukt het me nog niet helemaal om een route te gaan bepalen al is het begin er al wel maar dat begint na dit eerste inkijkje wel de groeien. Met zijn vieren heerlijk op avontuur! Uiteraard neem ik jullie mee in dit avontuur en hoe we de route gaan bepalen en uiteindelijk tijdens de reis zelf. Dus hou mijn blogs in de gaten voor meer camper avonturen!